Το Ï€Ïόβλημα της ακτοπλοϊκής εξυπηÏÎτησης της ΚαÏπάθου παÏότι σημαντικό  για την εξυπηÏÎτηση των κατοίκων αλλά και την ανάπτυξη της   διαχÏονικά δεν αντιμετωπίσθηκε με την ανάλογη σοβαÏότητα από τους τοπικοÏÏ‚ μας φοÏείς  με αποτÎλεσμα  να Îχουμε την χειÏότεÏη ακτοπλοϊκή εξυπηÏÎτηση  σχεδόν από όλα τα νησιά.
Το 2009 η γÏαμμή εξυπηÏετείτο με δÏο δÏομολόγια μÎσω ΣαντοÏίνης με διάÏκεια Ï„Î±Î¾Î¹Î´Î¹Î¿Ï Â 16 ÏŽÏες και άλλα δÏο μÎσω ΚÏήτης . ΔÏο  χÏόνια μετά  Îμεινε με δÏο δÏομολόγια τον Χειμώνα και Îνα τοπικό το ΚαλοκαίÏι. ΠαÏάλληλα  πÏοστÎθηκαν και ενδιάμεσες Ï€Ïοσεγγίσεις με αποτÎλεσμα η διάÏκεια του Ï„Î±Î¾Î¹Î´Î¹Î¿Ï Ï€Ïος ΠειÏαιά  να αυξηθεί ξεπεÏνώντας και τις  24 ÏŽÏες , χωÏίς καμιά αντίδÏαση από τους τοπικοÏÏ‚ παÏάγοντÎÏ‚ .
Το 2015 ο τότε ΥπουÏγός Îαυτιλίας κ. ΔÏίτσας  ικανοποιώντας σχετικό αίτημα του Δήμου, Ï€Ïόσθεσε Îνα ακόμη  δÏομολόγιο με την BLUE STAR από Ρόδο Ï€Ïος ΚαÏπαθο και επιστÏοφή, σε συνÎχεια δÏομολογίου από ΠειÏαιά  με συνÎπεια η διάÏκεια του Ï„Î±Î¾Î¹Î´Î¹Î¿Ï Â Î½Î± ξεπεÏνά και πάλι τις 20 ÏŽÏες , ενώ θα μποÏοÏσε να πεÏιοÏισθεί στις 12 ÏŽÏες αν εκτελείτο σε συνÎχεια δÏομολογίου από ΣαντοÏίνη .    Με ενÎÏγειες του συμπατÏιώτη μας ιατÏÎ¿Ï Î“Î¹ÏŽÏγου Αναστασιάδη, Ï„Ïοποποιήθηκε για το επόμενο Îτος η Ï€ÏοκήÏυξη ώστε να δίνεται η δυνατότητα εκτÎλεσης του δÏομολογίου αυτοÏ εναλλακτικά απευθείας   από ΣαντοÏίνη . Θα μποÏοÏσε με αυτή την ÏÏθμιση το δÏομολόγιο από τον ΑπÏίλη μÎχÏι και τον ΟκτώβÏη να εκτελείται   απ ευθείας ,ΠειÏαιά-ΣαντοÏίνη-ΚάÏπαθοο –Ρόδο και επιστÏοφή και τους υπόλοιπους μήνες, τον χειμώνα από Ρόδο όπως γίνεται σήμεÏα. Για να υλοποιηθεί απαιτείτο υποβολή ÏƒÏ‡ÎµÏ„Î¹ÎºÎ¿Ï Î±Î¹Ï„Î®Î¼Î±Ï„Î¿Ï‚ από τους θεσμικοÏÏ‚ εκπÏοσώπους μας . Δυστυχώς για ανεξήγητους λόγους αυτό ποτΠδεν Îγινε. Ο Îνας ισχυÏιζόταν ότι τους ενδιαφÎÏει η «ενδωδεκανησιακή επικοινωνία» , άλλοι ότι «δεν είναι κατάλληλη η εποχή»  και άλλοι ότι τους ενδιαφÎÏει η συχνότεÏη επικοινωνία με ΚÏήτη ή τοπική σÏνδεση με Ρόδο . ΦÎτος το ΥπουÏγείο ικανοποιώντας σχετικό αίτημα των Κασιωτών , άλλαξε την Ï€ÏοκήÏυξη και το δÏομολόγιο θα εκτελείται ως εξής : «Ρόδος – ΚάÏπαθος – Κάσος- Ρόδος».  Έτσι όμως αυξάνεται η διάÏκεια του Ï„Î±Î¾Î¹Î´Î¹Î¿Ï Î±Ï€ÏŒ ΚάÏπαθο Ï€Ïος Ρόδο και ΠειÏαιά κατά μιάμιση πεÏίπου ÏŽÏα, ενώ καταÏγήθηκε και η δυνατότητα εναλλακτικής εκτÎλεσης του δÏομολογίου απευθείας από ΣαντοÏίνη. Αντί οι Κασιώτες να επιδιώξουν την εκτÎλεση του δÏομολογίου του BLUE STAR κατά την θεÏινή πεÏίοδο απευθείας από ΣαντοÏίνη με Ï€ÏοσÎγγιση και στην Κάσο ,ώστε να φτάνουν στο νησί τους σε 10 ÏŽÏες «πÎτυχαν» να φτάνουν σε είκοσι τÏείς ( 23) ÏŽÏες και να «τιμωÏήσουν» του ΚαÏπαθίους  επιμηκÏνοντας το ταξίδι επιστÏοφής Ï€Ïος Ρόδο και ΠειÏαιά κατά μιάμιση ÏŽÏα.
Î ÎÏαν τοÏτου τα  πλοία (ΠΡΕΒΕΛΗΣ και BLUE STAR PATMOS   συναναχωÏοÏν   την ΤÏίτη από το ΠειÏαιά για ΚάÏπαθο και  την ΤετάÏτη από ΚάÏπαθο για Ρόδο χωÏίς κανÎνας φοÏÎας  να διατυπώσει Îνσταση ή παÏάπονο, γεγονός που εκλαμβάνεται από τους αÏμοδίους ότι δεν υπάÏχει Ï€Ïόβλημα. Αν το θÎμα είχε αναδειχθεί ÎγκαιÏα Ï€Ïιν την ανακοίνωση των δÏομολογίων   θα μποÏοÏσε να είχε λυθεί με την αλλαγή του δÏομολογίου της Î’LUE STAR , ώστε να αναχωÏεί για   ΚαÏπαθο την Î Îμπτη και   το σημεÏινό δÏομολόγιο της Î Îμπτης (που καταλήγει στο ΚαστελόÏιζο) να εκτελείται την ΤÏίτη .  Ας ελπίσουμε πως το Ï€Ïόβλημα θα τεθεί και αντιμετωπιστεί κατά την νÎα δÏομολόγια πεÏίοδο για την καλÏτεÏη εξυπηÏÎτηση των κατοίκων.
 Το ευχάÏιστο είναι ότι όπως ανακοίνωσε ο ΥπουÏγός κ. ÎεκτάÏιος ΣαντοÏινιός  σχεδιάζεται η Ï€ÏοκήÏυξη Î¼ÎµÎ¹Î¿Î´Î¿Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Î´Î¹Î±Î³Ï‰Î½Î¹ÏƒÎ¼Î¿Ï Î³Î¹Î± την ανάθεση της εξυπηÏÎτησης της γÏαμμής με πολυετή σÏμβαση με σÏγχÏονα πλοία και ότι υπάÏχει σχετικό ενδιαφÎÏον εκ μÎÏους των πλοιοκτητÏιών εταιÏειών να αναλάβουν αυτήν την υποχÏÎωση.
ΖητοÏμενο όμως είναι ο σχεδιασμός των δÏομολογίων να γίνει κατά Ï„Ïόπο που θα εξυπηÏετοÏνται με τον καλÏτεÏο Ï„Ïόπο τα νησιά μας . Επιβάλλεται   όλοι οι φοÏείς ΚαÏπάθου και Κάσου καθίσουν άμεσα σε Îνα Ï„ÏαπÎζι να συμφωνήσουν σε Îνα κοινό διεκδικητικό πλαίσιο   δÏομολογίων  και να το υποβάλουν το ταχÏτεÏο στο ΥπουÏγείο όπως είχαμε Ï€Ïοτείνει  με το από 18-9-18 υπόμνημα που παÏατίθεται.
___________________________________________________________________________
Γλυφάδα 18-09-2018
Υπόμνημα του ΥποναυάÏχου Λ.Σ.(εα) Î.Κανακη
Î Ïος
1.Δήμο ΚαÏπάθου. 2.Δήμο Κάσου 3. Δήμο Χάλκης
Κοιν.: 1 ΠεÏιφεÏειάÏχη Î.Α κ.Γ. ΧατζημάÏκο 2. ΈπαÏχο ΚαÏπάθου 3. Ομοσπονδία Δωδεκανησιακών Σωματείων Αθηνών ΠειÏαιώς 4. ΣÏλλογο Î‘Ï€Î±Î½Ï„Î±Ï‡Î¿Ï ÎšÎ±Ïπαθίων 5.ΣÏλλογο εν  Ελλάδι Κασίων
ΘÎμα : Βελτίωση ακτοπλοϊκής εξυπηÏÎτησης ΚαÏπάθου και Κάσου
Το Ï€Ïόβλημα της ακτοπλοϊκής εξυπηÏÎτησης των νησιών μας κατά γενική ομολογία ,είναι σημαντικό όχι μόνο για την εξυπηÏÎτηση των κατοίκων αλλά και την ανάπτυξη των νησιών μας .
Όταν το ταξίδι ΠειÏαιάς ΚάÏπαθος εξακολουθεί να διαÏκεί 22 και 30 ÏŽÏες ενώ θα μποÏοÏσε με κατάλληλο σχεδιασμό των δÏομολογίων να μειωθεί σε 11 ώÏες κανÎνας δεν επιτÏÎπεται να είναι ικανοποιημÎνος από την ακτοπλοϊκή εξυπηÏÎτηση των νησιών μας. Το γεγονός ότι τα νησιά μας είναι από τα πιο απομακÏυσμÎνα από τον ΠειÏαιά Ï€ÏÎπει να αποτελεί επιχείÏημα για να πετÏχουμε κατάλληλο σχεδιασμό των δÏομολογίων και δÏομολόγηση ταχÏπλοων πλοίων χωÏίς πολλÎÏ‚ ενδιάμεσες Ï€Ïοσεγγίσεις με στόχο την μείωση της διάÏκειας του Ï„Î±Î¾Î¹Î´Î¹Î¿Ï ÎºÎ±Î¹ όχι δικαιολογία για εφησυχασμό. .
ΚÏίνεται πως είναι ευκαιÏία και επιβεβλημÎνο να αντιμετωπισθεί το θÎμα άμεσα , Ï„ÏŽÏα που Îχουμε την καλή συγκυÏία να υπηÏετεί ως αÏμόδιος για το θÎμα ΥπουÏγός ο Δωδεκανήσιος Βουλευτής κ. ΣαντοÏινιός και επικεφαλής του ΣυνδÎσμου Επιβατηγών πλοίων και υψηλόβαθμο ΣτÎλεχος της Î’LUE STAR FERRIES ο συμπατÏιώτης μας κ. Μιχάλης ΣακÎλλης
 ΠÏώτα όμως είναι ανάγκη να συμφωνήσουμε όλοι σε Îνα ελάχιστο ενιαίο διεκδικητικό πλαίσιο . Îα μη ζητά άλλα το Îνα νησί και άλλα το άλλο με στενά τοπικιστικά κÏιτήÏια Îα καταλήξουμε στο ελάχιστο διεκδικητικό πλαίσιο , να υποβάλουμε από ÎºÎ¿Î¹Î½Î¿Ï Î¼Î¹Î± Ïεαλιστική Ï€Ïόταση δÏομολογίων χωÏίς μαξιμαλισμοÏς και να ζητήσουμε από το ΥπουÏγείο την Ï€ÏοκήÏυξη τους με πλοιο κατηγοÏίας 1 για μια δωδεκαετία , όπως δίνεται η δυνατότητα από το άÏθÏο 8 του Î.3482/2006, ώστε η εταιÏεία που θα μειοδοτήσει να  μποÏÎσει να κάνει τον Ï€ÏογÏαμματισμό της και , αν απαιτηθεί, να μισθώσει ή και να αγοÏάσει κατάλληλο πλοίο για την εξυπηÏÎτηση της γÏαμμής .
Κατά την άποψη μας μια ικανοποιητική-Ïεαλιστική Ï€Ïόταση θα μποÏοÏσε να είναι τα παÏακάτω δÏομολόγια
- ΠειÏαιάς- ΘήÏα -Ανάφη -Σητεία – Κάσος- ΚάÏπαθος -. Χάλκη -Ρόδος και επιστÏοφή
- ΠειÏαιάς-ΘήÏα -Κάσος -ΚάÏπαθος – Ρόδος – ( ΚαστελόÏιζο*) και επιστÏοφή
- ΠειÏαιάς- ΘήÏα- ΗÏάκλειο – Κάσος – ΚάÏπαθος -Διαφάνι – Χάλκη  Ρόδος και επιστÏοφή
και κατά την θεÏινή πεÏίοδο 15/6- 15/9   από Ρόδο:- Χάλκη -Διαφάνι -ΚάÏπαθος – Κάσος – Σητεία – ΗÏάκλειο   και επιστÏοφή .
Τα δÏομολόγια αυτά μποÏοÏν να εκτελοÏνται από Îνα πλοίο ταχÏτητας άνω των 23 κόμβων, με επιδότησή του με 11-12 εκατομμÏÏια ευÏÏŽ ετησίως, ποσό που δεν αφίσταται των συνολικών πιστώσεων που διατίθενται και σήμεÏα σÏμφωνα με την πεÏσινή Ï€ÏοκήÏυξη και αÏκοÏν για την Ï€ÏοσÎλκυση του ενδιαφÎÏοντος των εταιÏειών για την ανάληψη της σχετικής υποχÏÎωσης.
 Με τα παÏαπάνω δÏομολόγια με πλοίο ταχÏτητας άνω των 23 κόμβων εκτός της βελτίωσης της εξυπηÏÎτησης ΚαÏπάθου, Κάσου και Χάλκης με την δÏαστική μείωση της διάÏκειας του Ï„Î±Î¾Î¹Î´Î¹Î¿Ï Î±Ï€ÏŒ τον ΠειÏαιά, εξακολουθεί να εξυπηÏετείται και η σÏνδεση της ΣαντοÏίνης με ΚÏήτη δÏο φοÏÎÏ‚ την εβδομάδα και της ΚÏήτης με Κάσο, ΚάÏπαθο , Χάλκη ,Ρόδο δυο φοÏÎÏ‚ τον χειμώνα και Ï„Ïείς το ΚαλοκαίÏι . ΕπιπλÎον δίνεται η δυνατότητα απευθείας σÏνδεσης της ΚÏήτη με ΚαστελόÏιζο μια φοÏά την εβδομάδα και παÏάλληλα αυτό θα βοηθήσει στο να καταστήσει την γÏαμμή αποδοτικότεÏη.. ΕπιπÏόσθετο πλεονÎκτημα είναι ότι εφόσον το πλοίο Ï€ÏογÏαμματισθεί να αναχωÏεί από το ΠειÏαιά απογευματινÎÏ‚ ÏŽÏες , ώστε να φτάνει στην Κάσο και ΚάÏπαθο νωÏίς το Ï€Ïωί δίνεται η δυνατότητα αυθημεÏόν μετάβασης και επιστÏοφής των κατοίκων της Κάσου Ï€Ïος ΚάÏπαθο και Ρόδο, γεγονός που θα επιτÏÎψει την μείωση των επιδοτοÏμενων τοπικών δÏομολογίων, όσο και της ΚαÏπάθου και Χάλκης στη Ρόδο .
Επισυνάπτεται πίνακας ενδεικτικών δÏομολογίων σÏμφωνα με την παÏαπάνω πÏόταση με την οποία ελπίζουμε πως θα συμφωνήσετε .
Στην διάθεσή σας για τυχόν διευκÏινήσεις.